Výhody zákaznícky kariet

Mnoho spoločností ponúka vernostné karty v snahe vyhrať viac zákazníkov a dosiahnuť tým, aby míňali viac peňazí. Bez ohľadu na to, či ide o bezplatný produkt alebo zľavu na bonus, spotrebitelia si všeobecne vážia, že pri kúpe získavajú niečo navyše. To však neznamená vždy, že váš podnik bude mať prospech z takéhoto programu.

Bez programu vernostných kariet poznáte vašich zákazníkov iba vo všeobecnosti – napríklad koľko mlieka ste predali za celý mesiac – a nie špecifiká o ľuďoch, ktorí kupujú váš produkt. Pomocou vernostných kariet môžete zhromaždiť podstatné trhové údaje o svojich zákazníkoch, napríklad o tom, ako každý reaguje na predaj a kedy každý zákazník uskutoční určité nákupy. S týmito ďalšími údajmi môžete lepšie prispôsobiť svoje marketingové úsilie, aby ste mohli maximalizovať dopad (avis brosse lissante).

Ak vaša firma pôsobí v odvetví, kde nie sú vernostné karty štandardnou voľbou pre zákazníkov, nemusíte mať vernostný program pre zákazníkov. Na druhej strane, ak vaša firma predáva produkty, ktoré sú veľmi podobné iným, ako napríklad obchod s potravinami alebo kaviareň v okolí, vernostná karta môže váš produkt odlišovať. Napríklad, ak zákazníci vedia, že ak minú určitú sumu vo vašom obchode, dostanú odmenu, to by mohlo stačiť, aby ste ich presvedčili, aby si vybrali vašu firmu pred inou bez podobných výhod.

Spoločnosti v celej krajine teraz využívajú vernostné programy častejšie ako kedykoľvek predtým. Tieto organizácie chápu dôležitosť zachovania existujúcich zákazníkov a rozhodnú sa implementovať systém zameraný konkrétne na budovanie vernosti zákazníkov. Čo presne znamená vernostný program? Zatiaľ čo špecifickosť každého programu sa môže líšiť, predpoklad zostáva rovnaký: vernostný program je marketingový systém zavedený podnikom, ktorý odmeňuje nákupné správanie, čím zvyšuje nutnosť zákazníka zostať lojálnym voči spoločnosti. Vernostný program môže ponúknuť pohodlie, zľavu v obchode, ceny alebo akékoľvek iné výhody, ktoré by lákali zákazníka.

Samozrejme, rovnako ako všetky ostatné marketingové snahy, dobre vytvorený vernostný program vyžaduje zdroje, ktoré môžu byť v súčasnosti pridelené na iné snahy. Ak ste ešte vo svojej marketingovej stratégii neimplementovali vernostný program alebo ste si nie istí jeho účinnosťou, zvážte nasledujúce dôvody, prečo môže byť vernostný program pre vás vhodnou voľbou. Samozrejme, každý typ vernostného programu môže priniesť divoko odlišné výsledky, ale ako obchodník by ste nikdy nemali prehliadať skutočnosť, že vernostné programy boli opätovne testované a ukázali sa ako úspešné v mnohých odvetviach.

Vernostné programy nie sú také drahé, ako si myslíte. Keď niektorí obchodníci uvažujú o vernostných programoch, začínajú si predstavovať, že veľká časť existujúcich zdrojov sa odvádza do programu, ktorý môže alebo nemusí mať úspech. V skutočnosti však získavanie nových zákazníkov je skutočným bremenom; udržanie existujúceho zákazníka je 7 krát lacnejšie než získanie nového zákazníka. Takže aj zdroje, ktoré využívate vo vernostnom programe, budú s najväčšou pravdepodobnosťou nižšie v porovnaní s nákladmi na nájdenie nových kupcov. Okrem toho, v závislosti od rozsahu vášho odmeňovacieho programu, mierne náklady, ktoré vzniknú zavedením programu odmeny za lojalitu, môžu byť zatienené ďalším výsledkom predaja (seche cheveux silencieux avis).

Vernostné programy slúžia na dvojakú funkciu: stimulovať nových klientov, aby sa udržali po zakúpení tovaru a služieb a aby ste zabezpečili, že existujúci verní klienti majú stále pocit, že sú ocenení. Samozrejme, zavedením vernostného programu nielen zlepšíte oceňovanie zákazníkov vašou firmou, ale zároveň zvyšujete šance, že existujúci klienti budú zdieľať túto radosť so svojimi blízkymi.